2024 / 11 / 15

Nerimas prieš vizitą pas odontologą – patirtys ar nežinomybė?

Austėja Kalkienė

Nuo mažumės turbūt kiekvienas iš mūsų susiduriame su neigiamu baltų chalatų „palikimu“. Kaskart apsilankę bet kokio pobūdžio gydymo įstaigoje laukiame tam tikrų medicinos personalo prisilietimų, intervencijų, kurios, daugeliu atvejų, nėra maloni patirtis. Kraudami šį įspūdžių kraitelį bėgant metams susidedame nemažą krepšį patirčių, kuriuos, tarsi akmenukus kišenėje nešiodami, prisimename jų svorį tik įėję pro sveikatos priežiūros įstaigos duris.

Laimei, mes, odontologai, randame būdų, kaip pacientų vizitus paversti malonesniais. Galime savo darbo aprangos įvaizdį įvairinti spalvomis, visiems odontologo kabinetą primenantį medicininį kvapą pakeisti ramybę ir jaukumą pulsuojančiais kvapais, pradžiuginti pacientus klinikose žydinčiomis skintomis gėlėmis, gera muzika, tačiau… tik iki tos minutės, kai pasijaučia instrumentų prisilietimas ir skonis (pripažinkite, turbūt visi žinome tą skonį) burnoje, o kur dar tas garsas gydytojui paspaudus pedalą…
Šį kartą noriu pakalbėti apie pirminę situaciją, kas ir kodėl vyksta su mumis, jog daugelis prisiverčiame nueiti profilaktiniam patikrinimui, nes „REIKIA“, o ne tiesiog todėl, kad patys norime pasitikrinti ir aplankyti  savo gydytoją?

Evoliucijos eigoje mūsų protas taip ištobulėjo, kad galime užgožti jausmus, emocijas, siekdami toliau daryti tai, kas mums reikalinga ir būtina, tačiau reikia paminėti, kad emocijos bei patirtys niekur nedingsta. Neretai pacientai nurodo, kad jaučia baimę, nors protu supranta, jog nėra ko bijoti. O ta baimė – galbūt buvęs skausmingas vizitas, vaikystėje išgirstas kito vaiko verksmas kabinete, kažkam senos odontologinės įrangos besisukančio dirželio garsas… Kiekvienas iš mūsų idealiu atveju stengiamės surasti pusiausvyrą tarp emocijų ir proto. Turime išgyventi jausmus, tačiau negalime leisti jiems užvaldyti mūsų dienos. Svarbiausia turime suprasti, kad kaskart prisiliesdami prie savo jausmų juos išgyvename, įsisąmoniname ir tik tada atsiranda palengvėjimas bei atsipalaidavimas. Jei bijote, tai ir leiskite sau pabijoti, atvykę į vizitą nesistenkite dirbtinai parodyti, kad nebijote. Ši žinutė labai svarbi ir Jus priimančiam specialistui. Galbūt sutikę baimę kitoje plotmėje pasijusite geriau? Net neabejoju.

Kaip sau padėti nebijoti, jei niekas nepadeda?

1. Identifikuokite ankstesnes blogas patirtis

Pradėkime nuo sudėtingesnio, bet efektyvesnio metodo: pirmiausia pasistenkite surasti ir identifikuoti savyje pirmą blogą patirtį pas odontologą.  Kada atsirado momentas, paskatinęs Jus įsisąmoninti, kad tai skausminga/nemalonu? Tuomet atpažinkite fizinį diskomfortą ir suteikite jam kokią nors metaforą (tai gali būti daiktas, spalva, forma, gyvūnas). Pabandykite prisiminti, kada pirmą kartą gyvenime pajautėte tokio pobūdžio diskomfortą. Sugrįžkite į tą situaciją ir pažvelkite į ją dabartinio, brandesnio žmogaus akimis. Svarbu suprasti, kad situacija gali neturėti visiškai nieko bendro su patirtimi pas gydytoją, tam ir stengiamės suteikti patirčiai diskomfortą/metaforą. Pabuvoję situacijoje atleiskite jos dalyviams bei sau. Tuomet  patikrinkite, ar dingo tas nemalonus fizinis diskomfortas. Pajusite, kad jis palengvėjo. Neskubėdami paleiskite jį. Kaip ir minėjau, ši praktika sudėtingesnė, reikalaujanti visiško Jūsų jausminio susitelkimo, ramybės bei į šalį padėto racionalaus mąstymo. Pavykti taip pat gali neiškart, bet jei įvaldysite ją – galėsite pritaikyti ir kitose asmeninio gyvenimo situacijose.

2. Atraskite sau tinkamą specialistą

Susiraskite specialistą, kuris turėtų Jūsų asmenybei priimtinas savybes, su kuriuo būtų lengva ir malonu bendrauti, bendravimo laikas ir apimtis atitiktų Jūsų poreikius. Juk vieni mėgstame daug klausytis, kiti – daug kalbėti, treti geriausiai jaučiamės, kai žmogus dirba savo darbą nedaugžodžiaudamas. Nepatingėkite paklausinėti draugų, kolegų ar artimųjų, pas ką lankosi, kodėl lankosi. Nepamirškite, kad jei jaučiate nerimą eidami pas odontologą ar bet kurios srities gydytoją, Jums svarbu gauti ne tik kokybiškai atliktą gydymą, bet ir Jums tinkantį priėjimą.

3. Apsibrėžkite savo požiūrį į gydymą

Svarbu, jog sutaptų Jūsų ir gydytojo bendras požiūris į gydymą – esate pacientas labiau prijaučiantis holistinio pobūdžio ar kaip tik protokoliniam gydymui, esate motyvuotas keisti tam tikrus įpročius siekiant geresnių gydymo rezultatų, o galbūt norite išspręsti tik vieną Jums rūpimą klausimą. Reikia suprasti, jog tiek Jūs, tiek specialistai yra labai skirtingi, bet vedantys geriausių rezultatų link, veikiant vieni kitus atitinkančioje komandoje.

Kaip sau padėti nebijoti, jei niekas nepadeda?

Grįžtant prie minties „aplankyti savo gydytoją, nes noriu“, svarbu atsižvelgti į emocinį momentą: juk turint gerą santykį su specialistu tiek jam nuoširdžiai įdomu, kaip Jums sekasi, kaip prabėgo Jūsų metai, kuo gyvenate, kokie pokyčiai įvyko, tiek Jums smagu pasidalinti savo patirtimi per tą laiką, kol nesimatėte. Darbe ar asmeniniame gyvenime viskas klostosi daug lengviau, kai viskas paremta nuoširdžia komunikacija.

Šiuo kartu baigdama to ir palinkėsiu – tiek nuoširdumo sau, priimant savo nerimus ir baimes, tiek nuoširdžių specialistų Jūsų sveikatos stirpinimo kelyje, nesvarbu, apie kokią sritį kalbėsime!

Gydytoja odontologė Austėja Kalkienė

Nebėra priežasčių atidėlioti vizitą ir kęsti skausmą

Jeigu Jūsų pacientui prireikė profesionalaus endodontinio gydymo, kviečiu pasinaudoti mano paslaugomis. Kiekvienam pacientui skiriu ypatingą dėmesį ir visuomet stengiuosi užtikrinti aukščiausią gydymo kokybę.

Austėja Kalkienė / Gydytoja odontologė

Nebėra priežasčių atidėlioti vizitą ir kęsti skausmą

Austėja Kalkienė / Gydytoja odontologė

Užsisakykite nemokamus siuntimo lapelius

Kviečiu registruotis ir aš NEMOKAMAI pristatysiu Jums siuntimo lapelius, o Jūs galėsite siųsti pacientą gydymui pas patyrusią endodontijos ir endodontinės mikrochirurgijos specialistę.

Atsiradus šaknies kanalo infekcijai ar pažeidimui, endodontinis gydymas padės išvengti tolimesnių komplikacijų ir užtikrinti sveikus paciento dantis.

Užsisakykite nemokamus siuntimo lapelius

Užsisakykite nemokamus siuntimo lapelius

Užpildykite registracijos formą ir aš su jumis susisieksiu bei atsiųsu siuntimo lapelius spausdinimui

Registracija pacientams

Užpildykite paciento registracijos formą ir aš su jumis susisieksiu.

Siuntimo forma

Turite pacientą kuriam reikalingas endodontinis gydymas? Užpildykite siuntimo formą endodontiniam gydymui.

Registracija pacientams

Užpildykite paciento registracijos formą ir aš su jumis susisieksiu.

Siuntimo forma

Turite pacientą kuriam reikalingas endodontinis gydymas? Užpildykite siuntimo formą endodontiniam gydymui.

Gydytojo informacija

Paciento informacija